Interview: Jeroen Kuiper - Business Development

Interview: Jeroen Kuiper - Business Development

Interview: Jeroen Kuiper - Business Development

Interview: Jeroen Kuiper

Als we het hebben over een echte alleskunner, dan is dat toch wel Jeroen. Of het gaat om een project aan te pakken, team-Pi aandacht geven, meedenken in de marketingstrategie of het koffiezetapparaat weer aan de praat krijgen, Jeroen gaat ervoor!

Na bijna 8 jaar wereldwijd voor het iconische merk Bugaboo gewerkt te hebben, is Jeroen bij ons terechtgekomen. Bij Bugaboo had Jeroen voornamelijk een belangrijk aandeel in het structureren en stabiliseren van de ontwikkelprocessen, kwaliteitsmanagement en productveiligheid. Door een nieuwe fase bij het bedrijf en de positieve contacten die hij met Peter Komen (eigenaar Pi Development) had, was de match snel duidelijk: samen de krachten bundelen om te kijken naar de interne Pi Development-strategie om van daar tot nieuwe inzichten en kansen te komen. De wederzijdse match was er direct vanwege de gedrevenheid en bereidheid om nieuwe visies te creëren en te verwezenlijken.

Vroeger
Jeroen had vroeger een echt klassieke jongensdroom: ‘Piloot worden uiteraard!’ Piloot is het niet geworden, maar voor zijn werk heeft hij wel veel mogen reizen. De creatieve/technische drive van Jeroen was altijd een rode draad in zijn leven. Van de hogeschool, richting Philips en vervolgens als mechanisch constructeur bij Lucent Technologies… Daar werd hem een belangrijke boodschap kenbaar gemaakt, de details zijn niet zijn sterkste kant. Gelukkig herkende Jeroen zich hierin en kreeg hij veel positieve feedback over zijn people-skills. Bijvoorbeeld de projectleidersrol en de rol als operationeel manager gingen hem goed en soepel af. Toen wist hij het zeker: ‘Een verbindende rol met technische aspecten, dat ben ik!’

Heden
Bij Pi Development is Jeroen mede verantwoordelijk voor de strategie van onze diensten en het onderhouden van onze klantrelaties. Daarnaast past hij zijn technische knowhow in diverse projecten toe. Doordat zijn profiel breed is, kan hij makkelijk communiceren met techneuten, commerçanten en beleidsmakers. ‘Breed bouwen en successen creëren blijft gewoon leuk!’ Door zijn openingszin: ‘Wij gaan leuke dingen samen doen/maken/organiseren’, heb je al snel het enthousiasme en een gezamenlijk doel. Blijven luisteren en verbinden is het absolute speerpunt voor Jeroen. Dat moet wel echt aanwezig zijn.

Toekomst
Voor zijn carrière staat Jeroen open in de toekomst. Als een paal boven water staat wel dat zijn basis thuis ook de basis vormt voor zijn carrièrekeuzes. Ontwikkeling toepassen in je werk of bij producten is altijd mooi en heeft dan ook altijd de voorkeur bij Jeroen. Ook is het persoonlijke aspect bij een functie zijn kracht en daardoor een must voor hem in de toekomst.

Voor alle projecten bij Pi Development gebruikt Jeroen zijn kracht, pracht en kunde op een andere wijze. Eén uitblinker kan Jeroen zo niet direct benoemen. Wel staat als een paal boven water dat er uitdaging in een project moet zitten om als een ’topproject’ beschreven te kunnen worden. ‘Als we met z’n allen er enorm aan moeten trekken om succesvol te zijn en dat weten te behalen, daar krijg ik een kick van!’

Missie
In het afgelopen half jaar zijn er mooie stappen gezet bij Pi Development aangaande strategie,
sociale media en kleur bekennen. Jeroen heeft hier een behoorlijke bijdrage in mogen leveren, wat hij echt ziet als een ultiem project. Om niet op een extern project te focussen maar juist bezig te zijn met de interne beleving richting de buitenwereld heeft hem zowel energie gekost als opgeleverd.  ‘Groeien met projecten die in onze vernieuwde visie passen, daar heb ik echt zin in!’

Al dat reizen was prachtig voor Jeroen, maar de mogelijkheid die hij (vooral dankzij de corona-lockdown) krijgt om efficiënt met zijn werklocatie om te gaan, motiveert hem om dit in de toekomst zeker te blijven doen.

Tot slot
We vinden het altijd leuk om te weten of iemand leeft naar een bijzondere quote of wijsheid… Jeroen heeft er zeker één waar wij ons met liefde bij aansluiten:

“Waarom in je comfortzone blijven als daarbuiten veel meer te beleven valt?” (Loesje)

Jeroen, breek de komende tijd vooral lekker uit je comfortzone en breng onze vernieuwde Pi-identiteit op een unieke wijze naar buiten. Als je maar niet breekt met de traditie om tijdens de lunch de ‘Egg-master’ te zijn, want je vers gekookte eitjes kunnen we uiteraard niet missen!